Breaking News

Ο «ελιγμός» Ιερώνυμου και η ενόχληση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας

Διεθνή 3 Sep 2019 - 10:05 PM
Συντάκτης: admin

Την ενόχληση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας  προκάλεσε η πρόσφατη απόφαση Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου, να «παραπέμψει» την συζήτηση για το θέμα της αναγνωρίσεως της νέας Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας, για μετά τις εκλογές των Μητροπολιτών στην Ιεραρχία του Οκτωβρίου. 

Σύμφωνα με όσα είδαν την δημοσιότητα, μετά την πρόσφατη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη 28 Αυγούστου 2019, ενώ τέθηκε το θέμα, ο ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας, τελικά το παρέπεμψε σε επόμενη συνεδρίαση –ενδεχομένως κάνοντας «ελιγμό» μέχρι νεωτέρας αφού το ουκρανικό ζήτημα, συνεχίζει να προκαλεί αντιδράσεις μετά την χορήγηση του Τόμου της Αυτοκεφαλίας με τα αποτελέσματά του, μέσα στους κόλπους της Ορθοδοξίας.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας

Την ίδια ώρα, σχετικά δημοσιεύματα του Ουκρανικού Τύπου αναφέρουν μεταξύ άλλων τα εξής αφού η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, ενοχλήθηκε εμφανώς από την στάση του Αρχιεπισκόπου.

Πιο συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής:

Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν αναγνώρισε την OCU, αλλά αναγνώρισε μόνο το δικαίωμα του Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης να χορηγεί αυτοκεφαλίες.

«Στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν θέλουν να πάνε σε ανοιχτή αντιπαράθεση με την Κωνσταντινούπολη, αλλά καταλαβαίνουν σαφώς ότι η αναγνώριση της ΟCU από οποιαδήποτε Εκκλησία θα διαιρέσει τον Ορθόδοξο κόσμο σε δύο μέρη», σχολίασε ο αναπληρωτής επικεφαλής του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων της UOC πρωθιερέας Νικολάι Ντανίλεβιτς μετά τη συνάντηση της Διαρκής Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 26–28 Αυγούστου 2019.

«Το κείμενο της απόφασης της ΔΙΣ έγινε η βάση για ορισμένα πρακτορεία ειδήσεων να πουν ότι η Εκκλησία της Ελλάδας αναγνώρισε ως κανονικό τον τρόπο χορήγησης αυτοκεφαλίας στην ΟCU, κάτι που αποτελεί διαστρέβλωση του ίδιου του κειμένου.

Το θέμα είναι ότι η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία αναγνώρισε το δικαίωμα της Κωνσταντινούπολης να χορηγεί αυτοκέφαλη. Παρόμοιες φράσεις υπήρχαν επίσης σε επιστολή του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, Προκαθημένου της Αλβανικής Εκκλησίας και σε επιστολή της Συνόδου της Κυπριακής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αλλά δεν αφορούν την αναγνώριση της ίδιας της Εκκλησίας.

Η Εκκλησία της Ελλάδος δεν αναγνώρισε την ΟCU, καθώς κατανοεί ξεκάθαρα ότι η ουκρανική περίπτωση είναι ξεχωριστή και δεν μπορεί να βρίσκεται στην ίδια σειρά με την χορήγηση της αυτοκεφαλίας σε άλλες Εκκλησίες.

Στην Εκκλησία της Ελλάδος καταλαβαίνουν σαφώς πού είναι η διάσπαση και πού όχι, ότι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος έκανε λάθος.

Ταυτόχρονα, βρίσκονται υπό πίεση και δεν θέλουν να ξεκινήσουν την ανοιχτή αντιπαράθεση με το Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης. Αλλά δεν μπορούν να αλλάξουν την αλήθεια και να πουν ότι αυτό που είναι προφανώς λάθος είναι σωστό, δεν μπορούν να αποκαλούν μαύρο άσπρο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «οι ελληνικές εκκλησίες δεν θέλουν να προσβάλουν την Κωνσταντινούπολη με κάποιο τρόπο», από την οποία οι ίδιες έλαβαν αυτοκεφαλία και «βάζουν μια κουταλιά μέλι», αναγνωρίζοντας το δικαίωμα του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως να χορηγεί αυτοκεφαλίες.

Όπως σημείωσε ο πρωτοπρεσβύτερος Νικολάι Ντανίλεβιτς, η απόφαση της Ελληνικής Εκκλησίας θεωρείται ισορροπημένη και γενικά αξιολογείται θετικά.

«Κατανοούμε όλη την κατάσταση στην οποία βρισκόταν η Εκκλησία της Ελλάδας και βλέπουμε ότι δεν θέλει να αναλάβει την ευθύνη για τη διάσπαση του Ορθοδόξου κόσμου, διευκρίνισε. Επειδή κάθε άλλη Εκκλησία που προσαρτηθεί σ’ αυτή την απόφαση της Κωνσταντινούπολης, θα είναι η πρώτη, στην πραγματικότητα, στη διαίρεση του Ορθόδοξου κόσμου σε δύο μέρη: εκείνους που θα αναγνωρίσουν την ΟCU και εκείνους που δεν θα το κάνουν».

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι στιγμής υπάρχει αισιόδοξος λόγος να ελπίζουμε ότι η Ελληνική Εκκλησία θα αντέξει και το «ουκρανικό ζήτημα», το οποίο είναι πολύ σημαντικό και πραγματικά απειλεί την παντορθόδοξη ενότητα, θα υποβληθεί σε παντορθόδοξη συζήτηση.

«Οι αυτοκεφαλίες των άλλων Εκκλησιών, που διακηρύχτηκαν τον 19ο – αρχές του 20ου αιώνα, δεν ήταν έτσι, δεν χώριζαν τον Ορθόδοξο κόσμο επειδή δεν υπήρξε διάσπαση, δεν υπήρξε νομιμοποίηση της διάσπασης, δεν υπήρχαν τόσο πρωτοφανείς, τονίζω, αποφάσεις του Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης», συνοψίζει ο πρωθιερέας Νικολάι Ντανιλέβιτς. / με πληροφορίες από το spzh

Δείτε επίσης

ΟΥΚΡΑΝΙΑ: Στα ύψη η δημοτικότητα του Β.Ζελένσκι, αποκαλύπτει δημοσκόπηση

Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Βολόντιμιρ Ζέλενσκι χαίρει της εμπιστοσύνης του 70% των Ουκρανών πολιτών, σύμφωνα …